@ 2017 by Or & Mayan

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

משכית 6

ת.ד. 418, א.ת הרצליה 4610302

09-794-9400

צור קשר

1/3

תחנת רכבת מזכרת בתיה

מזכרת בתיה

3,000 מ"ר

פרויקטים נוספים

תחנת הרכבת מזכרת בתיה משתרעת על שטח של כ- 3,000 מ"ר והיא תמוקם על קו מסילת הרכבת ב"ש - לוד - ת"א, שתוכננה לחבר בין מטרופולין ת"א למטרופולין ב"ש.
התחנה מיועדת לשרת, בין היתר, את היישובים מזכרת בתיה, קריית עקרון, דרום רחובות, גדרה וכן את אזור התעסוקה המשותף למזכרת בתיה וגזר.
עם הרחבת דרך מס' 411 לדרך דו מסלולית, עם 2 נתיבי נסיעה לכל כיוון, תשמש התחנה גם את תושבי דרום רחובות אשר זמן הנסיעה אליה יהיה קצר יותר מהזמן הנדרש לחציית העיר לעברה המערבי לתחנת רחובות.

עקרונות התכנון

  • הפרדה לשלושה אזורים עיקריים: אולם  נוסעים, אזור מנהלתי ואזור טכני.

  •  אוריינטציה טובה – תנועת נוסעים ברורה לכוון הרציפים, בלתי מופרעת ובאותו מפלס.

  • הקטנת התחושה של המצאות "מתחת לאזור המסילה" ע"י פתיחת חלונות גדולים ואזורי גינון.

  •  זרימת קהל טובה ומהירה - בדיקת אבטחה - רכישת כרטיסים - בקרת כרטיסים.

  • מערך פונקציונאלי הכולל בין היתר:

    • מניעת צווארי בקבוק באזור הקופות.

    • מיקום חדר מנהל התחנה - בזיקה לאולם.

    • פונקציות גבוליות בעלות חזית כפולה הן לאזור מבוקר וכן לאזור הלא מבוקר - כמו בית קפה, שירותים.

    • מקום מסודר למתקני בקרת כניסה, אוטומטים לכרטיסים ואחרים.

    • נישות לפלקטים ופרסומות.

  • מיקום המרחבים המוגנים – במעבר התת קרקעי בין התחנה לרציפים בתוספת מרחב מוגן לאזור הבלתי מבוקר בשימוש דו תכליתי גם כמועדון צוות.

  • יחסי ברוטו-נטו מיטביים.

  • חומרי גמר בעלי עמידות גבוהה לשחיקה המאפיינים תחנת רכבת.

  • גימורים עם קיים ואסתטיקה המתאימים לפנים ולחוץ כאחד.

  • קירוי רציפים מירבי להגנה בפני פגעי מזג האוויר.

  • עיצוב דינמי המדמה תנועה קווית הן בתחנה והן בכיסוי הרציפים.

  • הכנה למבנה שליטה ובקרה (שו"ב) עתידי כחלק אינטגרלי ממבנה התחנה.